View from Roque Nublo - Gran Canaria

View from Roque Nublo - Gran Canaria



donderdag 18 maart 2021

Gepland : Last Men Standing 2021 (virtual run)

In deze gekke tijden dromen we allemaal wel van onze volgende wedstrijd, maar het ziet er niet naar uit dat we die nog voor de zomer zullen kunnen lopen.  Toch niet de klassieke races met gezamenlijke start.  Gelukkig zijn er af en toe leuke concepten van virtuele wedstrijden die toch weer een doel bieden om naartoe te werken.  Eentje die mij alvast aansprak was de Last Men Standing van Orango Sports.

Wat is een Last Man Standing?

Het concept van een Last Men Standing komt van een race die voor het eerst werd gelopen in 2012, namelijk de Big Dog's Backyard Ultra.  Die werd georganiseerd door Lazarus Lake, ook gekend van de Barkley Marathon, in zijn eigen achtertuin.  6,7 km of 4,1667 mijl is de afstand van het rondje dat hij met zijn hond wandelde.  Het concept is dat je dat rondje elk uur loopt tot je niet meer kan.  Diegene met het meest aantal rondjes is de Last Man Standing.  Vorig jaar werd trouwens een heus WK Backyard Ultra georganiseerd, die werd bovendien gewonnen door onze eigen Karel Sabbe die het 75 rondjes volhield en zo 500 km afwerkte.  Dat was meteen ook een nieuw record.

Het plan

De virtuele versie van de Last Men Standing (in het meervoud omdat men ervan uitgaat dat meerdere deelnemers alle rondjes zullen afleggen) start op 27/3 om 5u 's ochtends.  Elk uur moet ik dus een rondje van 6,7 km afleggen, hoe sneller ik dat doe, hoe langer mijn pauze tot het volgende rondje.  Maar hoe sneller ik dat doe, hoe sneller ik misschien ook op ben.  Ik heb twee rondjes uitgetekend van 6,7 km, ik kan dus afwisselen om het iets minder ééntonig te maken.  Beide rondjes zijn best afwisselend, met zowel onverhard als asfalt, soms ook een kleine klim.  Na elk rondje kom ik terug thuis aan en kan ik wat eten en drinken.  
Elk uur begint een nieuw rondje, het laatste vertrek is gezien de avondklok om 23u.  Als ik ook dat rondje nog afwerk zal ik in totaal 127,3 km hebben afgelegd.  Het zou mooi zijn, maar de verplichte quarantaine eerder deze maand heeft mijn trainingsplannen toch behoorlijk in de war gestuurd.  We zien wel waar we geraken.

En waarom?

Uiteraard loop ik deze vooral om mijn eigen grenzen te verleggen.  Maar ook omdat de wedstrijd op zich gratis is, maar je kan vrijwillig een bijdrage storten voor een goed doel, in dit geval via Run for Kika Marathon.  Dat heb ik uiteraard gedaan.  
Geen plannen op 27/3?  Kom dan gerust een rondje meelopen of supporteren.  Alle steun zal welkom zijn.

Meelopen?

Heb je zin om één of meerdere rondjes mee te lopen?  Zet je naam in de Meeloperssheet en stuur me een persoonlijk berichtje via sms, messenger, whatsapp, twitter, instagram etc, zodat ik je het startadres kan sturen.

Volgen?

Wil je mij en de andere lopers volgen, dan kan je op deze pagina terecht.  Indien je gevraagd wordt om aan te melden, kies je voor 'anoniem aanmelden'.



4 opmerkingen:

marc zei

Succes buurman, hopen op goed weer.

Rudi zei

bedankt buurman!

Unknown zei

Heel veel succes Rudi

(@raodtogeenidee)

Peter Van hellemont zei

Gooood luck!!!