View from Roque Nublo - Gran Canaria

View from Roque Nublo - Gran Canaria



maandag 6 november 2017

Uitgelopen: de Petzl Night Trail 15k 2017

Net als vorig jaar stond ik dit jaar weer paraat voor de nachttrail van Sport Events in Koksijde.  Officieel heet die de Petzl Nighttrail Koksijde.  Met de Petzl dus op het hoofd ging ik van start voor de 15km.
Om exact 17u50 vertrokken we op de Zeedijk voor ons 'nachtelijk' avontuur.  Al na enkele tientallen meters gingen we het strand op, richting Oostduinkerke.  Tot het keerpunt na 2km liepen we toch vooral over los zand, maar ik kon mijn tempo goed aanhouden.

Een bericht gedeeld door Rudi Janssens (@thehappytrailrunner) op
Na het keerpunt liepen we dichter bij zee op harder zand en met rugwind, waardoor het tempo omhoogging.  Intussen kwamen de snelste lopers van de 10km (die vijf minuten na ons waren gestart) al voorbijgezoefd, waaronder ook wielrenner Sep Vanmarcke.


De duinen in

Na 7km kwamen we aan de splitsing tussen de 15 en de 10km, waar wij linksaf de duinen indoken.  Hier begon al een voorproefje van het echte werk, met smalle passages op en af door het losse zand van de duinen.  Er zaten gelukkig nog enkele vlakke stukken tussen, en ik had het vooruitzicht op de bevoorrading die elk moment zou opduiken.  Na 9km nam ik snel een Tuc-koek en wat snoep naar binnen en keerde ik terug de duinen in.  Na een kort maar pittig stukje duinen kwamen we weer op het strand waar we met tegenwind richting Koksijde gingen.

Het venijn in de staart

 Na nog eens twee kilometer gingen we weer de duinen in voor het pittigste stuk van het parkoers.  Continu steile duinen op en af, zonder vlakke stukken om op je effen te komen, dat kroop serieus in de kleren.  Bovendien was het goed opletten om geen fluorescerende pijl te missen.  Was ik maar blij toen ik de duinen uitkwam en het eind in zicht kwam.  Nog enkele honderden meters los zand verder ging ik onder de finish-boog door en zat mijn nighttrail erop.  15km in 1u40'21".


Geen opmerkingen: