View from Roque Nublo - Gran Canaria

View from Roque Nublo - Gran Canaria



zondag 24 april 2016

Uitgelopen: Hyacintenjogging Hallerbos 2016 (foto's)

Twee maand na mijn opgave in de Brocken Challenge komt er stilaan licht aan het eind van de tunnel.  Omdat ik van de kiné intussen tot een uur mag lopen, dacht ik dat ik me wel eens een wedstrijdje kon permitteren.  Toen mijn broer Frederic me vroeg om mee te lopen in de prachtige Hyacintenjogging twijfelde ik geen seconde.

Ik koos uiteraard voor de kortste afstand van 7,5km en dus zal ik ook geen lang verhaal schrijven maar enkel wat foto's delen.  Wel vermeld ik er nog bij dat er naast de massa toeristen in het bos ook een pak volk aan de start stond.  Ik koos gelukkig om voorin te starten want blijkbaar ontstonden er achterin de groep opstroppingen bij het binnenlopen van het bos.

Verrassend vlot

Ook al was ik van plan van niks te forceren, toch voelde ik al snel dat de benen goed zaten en besliste ik, na een babbel met Ternattenaar Walter, om te versnellen.  Ik kon de stevige klim na 2km lopend omhoog en bleef een goed tempo lopen.  Ook de klim bij het verlaten van het bos verteerde ik vlotjes en dus eindigde ik na 39'55" en een gemiddelde van 5'27" per kilometer op de 94ste plaats (op 373 deelnemers).

Foto's

Hieronder nog wat foto's van de wedstrijd.  Jaron en Jelena liepen ook respectievelijk 600 en 1200m en deden dat heel erg goed!






Geen opmerkingen: