View from Roque Nublo - Gran Canaria

View from Roque Nublo - Gran Canaria



zondag 5 november 2017

Uitgelopen: de Trail de Bruxelles 28k 2017

Vorige week liep ik de Trail de Bruxelles in Oudergem-Brussel.  Omdat ik stilaan wat langere afstanden wil gaan lopen koos ik voor de 28km, de langste afstand van de wedstrijd.
We startten op de lokale atletiekpiste maar liepen al vrij snel het Zoniënwoud in, het decor van deze Trail de Bruxelles.  Veel deelnemers en dus even aanschuiven aan smalle doorgangen.  De hele eerste wedstrijdhelft zou het vrij druk blijven, pas in de tweede helft was er wat meer ruimte tussen de lopers.  Maar sowieso bleef het uitkijken want het Zoniënwoud is blijkbaar ook geliefd bij mountainbikers, wandelaars en recreatieve joggers met loslopende honden.

Een bericht gedeeld door Rudi Janssens (@thehappytrailrunner) op

Weinig variatie

Al is het Zoniënwoud zeker een aantrekkelijk bos, toch zit er weinig afwisseling in het parkoers.  Dan verkies ik toch wel de Ardense bossen. Het voordeel van een minder heuvelachtig parkoers is dan wel weer dat je je tempo beter kan houden.  Dat lukte me zeer goed en dus rondde ik de 28km in 2u42'50, dus net een gemiddelde van 10 km/u.

Een bericht gedeeld door Rudi Janssens (@thehappytrailrunner) op

Geen opmerkingen: