View from Roque Nublo - Gran Canaria

View from Roque Nublo - Gran Canaria



dinsdag 2 juni 2020

Uitgelopen : een ultra voor papa

Papa zou op vrijdag 5 juni 2020 76 zijn geworden, dus wou ik op zondag 7/6 76km lopen, langs het graf van mijn ouders en de ouderwoning in Herne mijn geboortehuis in Tollembeek Het werd zeker en vast een trip down memory lane door ons mooie Pajottenland (en virtueel door Tennessee, want mijn kilometers telden ook mee voor mijn Grote Virtuele Race door Tennessee, waarbij ik voor eind augustus 1000 km moet hebben afgelegd).
‘s Ochtends vertrok ik vanuit het Kasteel van Gaasbeek richting Herne en Tollembeek en terug, dat alles langs wandelknooppunten. Volledig zelfverzorgend met wat beperkte assisentie onderweg dankzij mijn broer, mijn schoonzus en mijn echtgenote. Mijn broer liep ook een stukje met me mee tussen Herne en Tollembeek.

De route

Mijn route ging dus langs wandelknooppunten, die zijn handig om bij te houden op een briefje, ze zijn goed bewegwijzerd én je kan altijd terugvallen op de app op je smartphone als je even twijfelt of de weg kwijt bent.


Ik had voor mezelf een schema voor ogen op basis van een vertrek om 8u in Gaasbeek.

 TussenpuntSnelste tijd Traagste tijd
 Start - Parking kasteel Gaasbeek (knooppunt 126) 
 8u00   8u00
 Centrum Elingen (knooppunt 3)
 8u20   8u35
 Centrum Heikruis (knooppunt 361)9u15  9u30
 Nieuw kerkhof Herne (net na knooppunt 407) 10u30   11u00
 Centrum Tollembeek (net na knooppunt 600) 11u10   11u40
 Centrum Herfelingen (net voor knooppunt 444)
 13u00   13u45
 Centrum Gaasbeek (knooppunt 11)
 14u15   15u15
 Ingang Domein Groenenberg Gaasbeek (knooppunt 730)
 16u00   17u00
 Finish - Parking kasteel Gaasbeek (knooppunt 126)
 16u30   17u30

Het zou uiteindelijk nog een tikkeltje trager gaan het traagste schema, rond 18u was ik terug in Gaasbeek, na een totale beweegtijd van net geen 9 uur. Mijn benen waren eigenlijk te snel leeg, wellicht omdat ik in mei toch al best wat kilometers had afgelegd voor mijn Tennessee-verhaal. Maar slappe benen zijn het uitgelezen moment om karakter te tonen. Aan de aankomst wachtte me een prachtige beloning in de vorm van een heerlijk stuk taart (bedankt Frederic en Elke!).


Foto's









Geen opmerkingen: