View from Roque Nublo - Gran Canaria

View from Roque Nublo - Gran Canaria



woensdag 8 februari 2017

Uitgelopen: de Trail des Bosses 25km 2017

Vorige zaterdag een beetje onverwacht naar Braine-le-Comte gereden om deel te nemen aan de Trail des Bosses.  Er was keuze tussen afstanden van 10, 25 en 45km, ik koos de 25km.  Het werd een leuke, hoopgevende trailrun.

Onbekend maakt onbemind


Braine-le-Comte is helemaal niet ver,  amper 45 minuten rijden, maar ik moet bekennen dat ik de streek eigenlijk niet ken.  Het enige bekende element langs het parkoers is het hellend vlak van Ronquières, waar ik ergens in de jaren '70 ooit als kind nog naar een etappe van de Ronde van Frankrijk ging kijken.  Verder was de regio me onbekend, onterecht zou blijken.  Na het parkeren van de auto moesten we toch nog enkele honderden meters stappen tot start, door het prachtige Domaine Mon Plaisir.  Stipt om 10u30 gingen we, na een kort woordje uitleg over de bewegwijzering, van start met bijna zeshonderd lopers.


Afwisselend maar nat

De eerste kilometers liepen we nog in het domein, met na 2km een korte 'muur' die je rechtdoor langs een koord op kon, of zigzaggend zonder koord.  Ik koos die laatste.  Eens die muur voorbij was het parkoers goed beloopbaar, maar na enkele kilometers begonnen het te regenen en dat maakte het lopen toch wel wat moeilijker.  Hoe verder we liepen, hoe dieper en gladder de modder.  Het parkoers bleef heel afwisselend, met ook enkele langere stukken asfalt (past misschien volgens sommigen niet in een trail, maar ik heb er geen probleem mee), onder andere langs het hellend vlak van Ronquières.  De knie sputterde onderweg niet teveel tegen, op die pijn in de patellapees op steile afdalingen na dan.


Ik kom terug

De Trail des Bosses is me heel erg bevallen, en dan mag ik zeker niet de originele bevoorrading in een schuurtje van een boerderij vergeten te vermelden, met ondermeer salami, kaas, toastjes paté en witte wijn (die laatste liet ik aan me voorbij gaan).  Ik heb 25km en 2u56'44" lang genoten en kom dan ook graag in een volgende editie terug.




Geen opmerkingen: