View from Roque Nublo - Gran Canaria

View from Roque Nublo - Gran Canaria



zondag 7 augustus 2016

Uitgelopen: Trail des Croix 18km 2016 (foto's)

Ik had eigenlijk geen wedstrijdplannen voor dit weekend, maar toen loopmaatje Laurent me meevroeg naar deze wedstrijd zei ik graag ja.  Nadien pas realiseerde ik me dat ik vorig jaar ook al deze Trail des Croix liep, de 38km nog wel, als laatste voorbereiding op mijn Trail des Fantômes 75km.  Nu kozen we allebei voor de 18km, meer kan mijn knie nog niet aan.  En dus trokken we gisteren richting Francheville.

Snelle start


Wat onmiddellijk opviel was de hulpvaardigheid van de organisatie, die snel uitleg kwam verschaffen toen we de route bestudeerden.  Een heel losse sfeer zoals dat alleen in de Ardennen kan.  Zelfs toen ik bij de inschrijving bijna wegstapte zonder te betalen.  Om 14u30, een half uurtje na de start van de 34km, gingen we van start, en hoe.  We doken onmiddellijk naar beneden aan hoge snelheid, heel kort op asfalt maar dan voor de rest van de wedstrijd op onverharde en vaak zeer technische ondergrond, met hier en daar diepe modder.


Back to reality

Na een goeie kilometer draaien we kort naar rechts en ging het voor het eerst steil omhoog.  Dat was de laatste keer dat ik Laurent nog heb gezien.  Twee voetjes terug op de grond en rustig aan doseren was vanaf dan de boodschap, want na deze stonden er ons nog 6 beklimmingen te wachten.  Deze technische stukken, waar je zelden langer dan enkele honderden meters hetzelfde tempo kan lopen, kosten me nog veel energie en dus ging ook het tempo er wat uit.  De bevoorrading na 8km deed me dan ook heel erg deugd.  

Beterschap

Na de bevoorrading stond de grootste klim gepland, maar die verteerde ik al wat beter dan de meer technische stukken vooraf.  Na 11km kwamen we boven op een goede 590 meter hoogte en dan begon eindelijk de weg naar beneden richting finish, met ook daarin nog wat verraderlijke stukjes en een laatste korte klim.  Ik was na 2u22' binnen, Laurent was een half uur eerder gefinisht in 1u54'.  Alweer geen topdag maar een zeer mooi parkoers maakt alles goed.  Op naar de Trail des Fantômes nu.









Geen opmerkingen: