View from Roque Nublo - Gran Canaria

View from Roque Nublo - Gran Canaria



maandag 23 mei 2016

Uitgelopen: Chaudfontrail 13km (foto's)

Na de 7km Hyacintenjogging en de 10km van Ukkel was het tijd om weer eens het echte trailwerk aan te pakken.  De lange afstand zit er nog niet in, dit jaar wordt het sowieso een verhaal van heel voorzichtig opbouwen om de knie te sparen.
Netjes op tijd (veel te vroeg dus) stond ik vorige zondag aan Source-o-Rama in Chaudfontaine, waar om 10u de start was gepland van de Chaudfontrail, met afstanden van 6, 13 of 26km.  Ik koos voor de middenste afstand, die met de beloofde 500m hoogteverschil al behoorlijk pittig klonk.
Om vijf voor 10 vertrokken we in groep te voet naar de startplaats enkele honderden meters verderop, waar een korte en lichtjes verwarrende briefing werd gegeven.  Iets over gevaarlijke afdalingen en een gevaarlijke situatie na 4km.  Na de start liepen we onmiddellijk bergop en heelwat lopers gingen al snel wandelen.  En dan kwamen dus die lastige afdalingen die je langs verschillende kanten kon nemen, iedereen liep zowat kriskras door elkaar naar beneden.


Moeilijk inhalen


Beetje bij beetje verdeelde de massa zich wat, al bleef het op single tracks en steile stukken (en er zaten best wat extreem steile stukken tussen) moeilijk om in te halen.  Pas na de bevoorrading aan km 6, waar de lopers van de 26km de andere kant opgingen, kreeg je ruimte.  Deel twee was nog steeds pittig maar door de ruimte beter te genieten dan het eerste deel.  Na een laatste stevige maar beloopbare klim ging het steil naar beneden richting aankomst.  13km bleken het volgens mijn Garmin niet echt, maar na 1u35' was ik binnen.


De goede kant op

Gezien het zware parkoers kan ik best tevreden terugkijken, de knie is niet helemaal pijnvrij maar houdt stand.  Ik had het gevoel dat de extra oefeningen van de laatste weken vooral bergop hun vruchten afwerpen, maar in de afdalingen blijf ik voorzichtig om de knie te sparen.  Het gaat de goede kant op.



Geen opmerkingen: