View from Roque Nublo - Gran Canaria

View from Roque Nublo - Gran Canaria



zondag 26 juni 2016

Uitgelopen: Trail des Grottes 20km (foto's)

Mijn broer Frederic had het goede idee om me mee te vragen naar de Trail des Grottes in Han-sur-Lesse.  Terwijl hij voor de 10km koos (die niet als trail wordt beschouwd) koos ik voor het echte trailwerk en 20km.  Ik heb het me niet beklaagd.

Justine for Kids

De Trail des Grottes wordt georganiseerd ten voordele van Justine for Kids, het goede doel van Justine Henin dat geld inzamelt voor zieke kinderen.  Kort na mijn inschrijving liep de beste Belgische tennisspeelster aller tijden me dan ook al voorbij, na de wedstrijd zou ze me ook nog eens kruisen met haar dochtertje Lalie op de arm.

Pittig

Maar goed, de wedstrijd.  Om 9u30 gingen we met een dikke driehonderd man van start, het parkoers was onmiddellijk pittig met een asfaltweg bergop en wat verderop een stevige klim met modder en losliggende rotsblokken.  De toon was gezet, ook daarna volgden nog enkele stevige beklimmingen, maar gelukkig werd het nooit te steil of te technisch, zodat je meestal wel kon blijven lopen.

Alleen al voor het uitzicht

Een mooi afwisselend parkoers trouwens dat ons regelmatig trakteerde op prachtige vergezichten.  En het weer was ons ook al gunstig gezind, niet te warm en geen regen, ook al had de overvloedige reden hier en daar wel voor zeer modderige stukken gezorgd (maar ik heb al erger meegemaakt).
De laatste kilometer ging door de grotten van Han, best een aparte ervaring die ik spijtig genoeg niet kon vastleggen op de GoPro want te donker.


Resultaat

Na 2u09' zaten mijn 20km er op, daar kan ik mee leven, al denkt mijn knie daar enkele uren na de wedstrijd.  Frederic liep zijn 10km in 1u20'.

Paar minpuntjes:

  • drinkflesjes aan de bevoorrading die verderop op het parkoers werden weggegooid
  • te weinig water aan de aankomst waardoor tragere lopers geen water kregen (werd wel weer bijgeleverd)
  • het beloofde ticket Pass Han voor alle deelnemers heb ik niet ontvangen
Maar een prachtige race met heelwat gemotiveerde vrijwilligers, ik kom graag volgend jaar terug.






Geen opmerkingen: